Cd og tøjmærker
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej igen :)
Jeg har fået en idé og jeg fik pludselig lyst til at dele den, smil.
Jeg har i en periode samlede de mærker hvor prinsen står på, når man køber tøj. På bagsiden er der alle mulige mønstre i forskellige farver, former og størrelser.
Jeg har også gemt gamle cd'er rigtig længe, og jeg fik ideen at smadre cd'erne eller knække dem, om man vil og så sætte dem fast på et lærred, sammen med tøjmærker med bagsiden ud af.
Jeg ved ikke om du kan se det for dig, men jeg forestiller mig, de fede mønstre fra mærkerne og så noget som skinner i forskellige toner (bagsiden af cd'erne) - hvad tænker du om det?
Iøvrigt, har jeg købt den Achrylic Gloss fra Winsor og Newton du anbefalede og det virker lige som det skal, tak!
Jeg har købt sådan nogle små stykker til at lave mosaik, men jeg går og venter lidt på inspiration. Jeg er helt nybegynder i det, måske kender du en ting der er god at starte med og øve sig på? :)
Kreative hilsner A.

Svar:
Kære Kreative pige.
Hvis du vil arbejde et hårdt materiale som cd, vil jeg tro, det er
bedst at sætte det hele på en masonitplade i stedet for lærred. Da cd-er er skarpe, kan de let lave hul i et lærred. Du kan jo male videre , hvis du får lyst til det.
Masonit kan du købe i et byggemarked, det er billigt. Det er let at save ud i forskellige størrelser. Du skal bruge den helt glatte side (ikke den ru).
Det er altid spændende at prøve nye materialer. Husk at bruge en god stærk lim.
Rigtig god fornøjelse :-)
Kærlig hilsen Lise