Casting
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Lise. Jeg ved ikke om det er her, jeg kan spørge om skuespillerting, men jeg kan se at det er der andre, der har gjordt, så jeg prøver:) Er der nogle steder man kan komme til casting på film, julekalendre, tv-serier m.m.? Jeg har prøvet på statisten.dk og onlinecasting.dk, men der koster det penge og det skal helst være gratis. Måske hvis du kender et sted (en hjemmeside eller bare en adresse hvor der er casting for piger cirka 12 år?) Tak, hvis du ved noget:D MVH Mathilde

Svar:
Hej Mathilde.
Jeg synes, det er dejligt, du vil bruge dine skugespiller talenter. Jeg har ikke den store erfaring med casting. Men hvis jeg kan, vil jeg gerne hjælpe dig på vej. Jeg fandt en side Dask online.
Jeg synes, du skal undersøge mulighederne for er at melde sig til amatørteater - her i Århus har vi Wilhelmsborg. Hvor de laver store forstillinger hver sommer. Derfor har jeg fundet et link til amatørteaterforeninger i hele landet. Du kan se om, der er et teater i nærheden af dig.
Du kan jo spørge, om du må være med i en forestilling ? Skuespil er en hård branche. Der er mange børn/unge, der går med samme drøm som dig. Derfor skal du prøve, at få så meget erfaring som muligt med skuespil. Jo mere du kan, jo større chance har du. Så bare klø på Mathilde.
Jeg håber, det vil lykkes dig at få din drøm opfyldt.
Mange hilsner fra Lise.