Børneormm

brevkassespørgsmål

Børneormm

brevkassespørgsmål af
Katrine
20 år
Oprettet 11 måneder 1 uge siden

Hej, jeg har fået børneorm, og har fået min første pille mod det. Mit spørgsmål er om man godt må have sex, eller hvor lang tid der går før jeg må være sexuel igen? Jeg er bange for at hvis jeg så laver noget sexuelt at man ville kunne se ormene:// ps jeg har taget mine forebehold for ikke at blive gennemsnittet som fx skifte lagen, håndklæder, klippe negle osv.

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Jeg kan forstå, at du har fået børneorm. Det er godt at høre, at du er påbegyndt behandling og har gjort de rette ting ved at skifte lagen, håndklæder osv. Typisk er behandlingen at man tager man én pille 3 gange med 2 ugers mellemrum. Dette er for at være sikker på, at ormene er udryddet, da der ellers er stor risiko for at man ikke er kommet ormene til livs. Derfor vil jeg også råde dig til, at du venter med at genoptage dit sexliv indtil du har taget alle 3 doser og ikke længere har symptomer på børneorm.

Hvis du fortsat har symptomer efter du har afsluttet behandlingen, skal du opsøge din læge og evt. igennem en ny behandling. Men formentlig virker det efter den første kur (3 piller med 2 ugers mellemrum) da behandlingen er ret effektiv. Når du er færdig med behandlingen og ikke længere har symptomer, skal du ikke være bekymret for at nogen vil kunne se ormene. De fleste orme vil formentlig allerede være døde nu. Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.

Bedste hilsner Emilie Læge

EmiliePis billede
Emilie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål