Buttet og sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg er en buttet lille pige, jeg har PRØVET på at have sex før, men han kunne ikke få den ind. Der er en dreng, der er begyndt at vise interesse for mig, og vil have sex med mig, han har aldrig set mig før, vi skriver kun sammen. Men jeg er alt for nervøs når man når til den del, hvor man skal til at tage tøjet af, jeg er bange for, at han ikke har lyst alligevel, fordi jeg er buttet. Jeg er 100% klar til at have sex og have et intimt forhold med en dreng, men er lidt nervøs over min krop.

Svar:
Kæreste dig,
Hvor er det godt, du skriver. Hvordan vi ser ud og særligt, hvordan vi har det med vores egen krop, betyder utrolig meget for vores selvværd og selvtillid. Vi vil så gerne, at andre synes, vi er flotte, og det gør så ondt, når man bliver konfronteret med de usikkerheder man har om sin krop. Man er enormt sårbar, når man står der foran den anden, helt nøgen, derfor er det også helt naturligt, at du er nervøs og lidt selvbevidst. Ligegyldig hvordan man ser ud,kan man blive meget usikker, når det handler om udseende, sex og intimitet. Man er så bange for at blive afvist, at man måske glemmer, at det altså ikke kun handler om udseende. Skønhed er mange ting, og selvom vi i reklamer og i medier ser én lidt fastlåst ydre skønhed, så kommer skønheden altså indefra. Det ændrer selvfølgelig ikke på, at det er forskelligt, hvad man synes er pænt. Vi vælger ofte partnere, vi synes er pæne, både indeni og udenpå.
Der er mange forskellige måder at være smuk på, og du skal vide, at du ER SMUK. Lige som du er. Bare fordi man ikke lever op til det snævre skønhedsideal, er man stadig lige så smuk. Din krop er smuk, lige som den er. Det skal du tro på og huske. Samtidig, så kommer skønheden som sagt også indefra. At have et godt forhold til sin krop, kan være noget af det smukkeste. Det er altid lettere for andre at elske din krop, når du selv elsker den. At elske sin egen krop og sit udseende er en kamp mange kæmper. Det kan være rigtig svært, og mange har et rigtig hårdt forhold til deres udseende. Det er i sandhed noget, man virkelig skal lære sig selv. Men det er det værd, for det er spild af energi at gå og have det skidt med den måde, man ser ud på.
Jeg forstår godt din usikkerhed omkring at skulle have sex. Det er en stor ting og det betyder rigtig meget, hvad den anden tænker om en. Igen, så tror jeg, at den kærlighed man har til sin egen krop er det vigtigste. Så længe DU synes, du er smuk, så vil andre også synes det. Du er god, lige som du er. Hvis han ikke synes det, så er han måske heller ikke den, du skal have sex med. Sex er intimt og personligt og du fortjener en, der synes, du er vidunderlig. Det er okay at mærke efter og vente på den rette for dig.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og begynder at elske dig selv og din krop, det fortjener du.
Sophie