Bulimi lavt fosfat
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.
Jeg har haft en spiseforstyrrelse i godt og vel 2-3 år. Det sidste år, har jeg udviklet bulimi. Lige nu sulter jeg, og overspiser, og kaster op. Men min læge har taget blodprøver, og siger mit fosfat er så dårligt, at vi skal ringe til vagtlægen hvis det mindste sker! Jeg skal overspise i morgen, men ved ikke om det er farligt.

Svar:
Kære du
Det er rigtig godt at du har kontakt til din egen læge omkring din situation. Bulimi og andre spiseforstyrrelser er alvorlige lidelser, som kræver hjælp for langt de fleste, og det lyder som om du er nået til et punkt, hvor din krop begynder at opleve alvorlige symptomer, som følge af din spiseforstyrrelse.
Vi har talt med en af vores læger, som gør det tydeligt, at vi ikke kan give dig et retvisende svar på, hvor farligt en overspisning vil være for dig, eller hvor farligt det generelt vil være for dig at fortsætte, som din situation er lige nu.
Det kan vi ikke fordi vi ikke har de blodprøver som er grundlag for at kunne svare dig rigtigt. Det er din læge der har de nødvendige resultater derfor kan vi kun anbefale dig at tage din læges råd alvorligt. Er du det mindste i tvivl om den besked din læge har givet dig, vil vi anbefale dig at tage kontakt til din læge igen, og spørge ind.
Mange hilsner
Cyberhus-Teamet