Bukker under!

brevkassespørgsmål

Bukker under!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Dav!:) Jeg har er ikke tyk, men jeg har en delle (eller to ;) ) og det er virkelig nederen, for jeg vil gerne se smuk og dejlig ud, til min konfimation! Dellen er opstået ved, at jeg simpelthen ikke kan styre mig, når det gælder mad. Det går super om morgenen, hvor jeg får fugt, knækbrød og te. I har jeg frugt og madpakke, men når jeg kommer hjem spiser jeg ALT slikket i huset. Det er bestemt ikke sundt og gør at jeg ikke spiser så meget til aftensmad... Har i forslag til hvah jeg kan gøre, for at undgå mit ædeflip?!

Svar:

Hej med dig!

Tak for dit spørgsmål.

Jeg tror der er rigtig mange der har det lige som dig - om eftermiddagen får man bare sådan lyst til noget sødt. Ofte hænger det sammen med at man er ved at være lidt træt, og så får man blodsukkeret op ved at spise noget sødt. Problemet er bare at det ikke holder ret længe, så derfor får man hurtigt lyst til noget sødt igen.

Jeg synes du skal prøve at have nogle sunde snack i huset. Et eksempel til eftermiddagssulten kunne være grøntsagsstænger med dip, altså stave af gulerødder, agurker, peberfrugt, broccoli og så videre, og hertil en dip af kvark med krydderier.

Og så kan du prøve at gøre det til en vane at have gulerodstave i et glas vand i køleskabet, så holder de sig lækre.

Jeg håber du får en rigtig dejlig konfirmation!

Mange hilsner

Line