Brystkræft

brevkassespørgsmål

Brystkræft

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

hej jeg er en 18år pige, der har lagt mærke til at jeg har rynkedannesle på brystet, er virkelig bange for det kan være brystkræft

Svar:

Kære bekymrede.

Tak for dit indlæg, det er altid godt at spørge ind til noget, man er bange for.
Det er selvfølgelig svært for mig at sige, præcis hvad du fejler, når jeg ikke kan se dit bryst. Dog skal det siges, at det er yderst, yderst sjældent at have kræft som 18-årig, også selvom man skulle have brystkræft i familien.
Hvis det du har ikke går væk af sig selv i løbet af 1-2 uger, så synes jeg du skal få en læge til at kigge på det. Ikke fordi jeg tror det er kræft, men så kan du få en professionel til at udelukke det. Hvis du har tabt dig i vægt kan det være dit bryst er blevet mindre og derfor rynker det lidt. Hvis du har et decideret område som trækker ind på brystet og/eller hvis der evt er noget knude under skal man altid for en sikkerheds skyld får det tjekket hos en læge.

Håber du kan lægge lidt af frygten fra dig. og hvis det ikke forsvinder må du få en læge til lige at tjekke.

Mvh Christine, Læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål