Brusk
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg har i maange år haft en del brusk på min højre langefinger lige under min negl (der hvor man bøjer fingeren) i venstre side. Ved ikke hvordan jeg får det væk. Da det lige en mærkelig knude/bule som sidder der..

Svar:
Hej med dig.
Man kan godt have forskellige "knaster" på kroppen. Noget er brusk, noget er fedtknuder og noget, er noget helt andet. Afhængigt af hvad det er kan man måske fjerne det. Hvis det ikke generer dig sådan at du ikke kan bruge fingeren, har smerter eller andet, kan det også være, at det bedst at lade det sidde.
For at man kan finde ud af hvad det er, skal du til din egen læge. Han eller hun vil så se nærmere på det og afhængigt af hvad det er, vil de foreslå hvad du kan gøre. Det kan også være, at det bedst at lade det være, men det kan din egen læge meget bedre vurdere når de har set det. Hvis det er noget der vokser synes jeg helt sikkert du skal have set på det hos din læge.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen Lea