Blod i urin
brevkassespørgsmål af
Viktoria
14 år
Hey jeg er en pige på 14 år. Jeg Har for nyligt opdaget at jeg har blod klumper når jeg tisser, det er lige kommer idag, men ved ikke hvad der er. min mens er ureglmæssig, og tror den skulle komme idag. Den har også lidt været der idag, men bløder mest dag 2. Kan i hjælpe mig med hvad det er ?!!!

Svar:
Hej Viktoria
Jeg kan godt forstå at du bliver bekymret, over at se blod i urinen. Jeg synes dog det godt kunne lyde som om det er din menstruation du kan se I toilettet når du har tisset. Selv en lille smule blod kan komme til at se ud af rigtig meget, når det kommer ned i toilettet, så jeg tænker ikke du skal være nervøs.
Hvis toiletvandet stadig er rødt, efter din menstruation er ovre, skal du selvfølgelig kontakte din læge og få det undersøgt.
Mange hilsner Julie