Blever sur
brevkassespørgsmål af
.....
10 år
Hej. Jeg bor opholdsted. Behandlings sted nogen gange bliver jeg så vred at jeg slår mig selv eller prøver at dø vil godt være rask men kan ikke

Svar:
Kære du
Nogle gange kan man godt blive så ked af det, at det kommer ud som vrede. Nogle gange kan alting også se så svære ud, at man føler at det bedste ville være at dø.
Det er selvfølgelig vigtigt at du prøver at snakke med de voksne, om hvad det er der gør dig så vred. Det er selvfølgelig ikke noget der, går væk lige med det samme, men hvis man bliver ved med at snakke om det man er ked af, og vred over. Så kan man få det til at fylde meget mindre. På et tidspunkt kan man måske få det helt væk.
Måske kan du også finde en anden måde at få vreden ud på? Hvad med at løbe en tur. Sådan virkelig hurtigt, så du bliver vildt forpustet. Det kan faktisk hjælpe ret godt, hvis man føler at vreden er ved at eksplodere indeni. For nogle kan det også virke at tage isterninger i hånden. Noget der gør at man lige kan mærke sig selv, ligesom du kan, når du slår dig selv.
Snak med de voksne. Fortæl hvad der gør dig så vred. Fortæl hvad der gør dig ked af det. Det tager tid, men du kan godt få det bedre.
Mange tanker
Thea