Bisexual

brevkassespørgsmål

Bisexual

brevkassespørgsmål af
Jennifer
13 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

Hej for et par uger siden fik jeg virkelig stærke følelser for en virkelig sød pige jeg har haft det sådan før men ikke så stærk jeg har altid vidst at jeg var anderledes men ikke på den her måde. Det er virkelig svært at holde det skjult og jeg vil vildt gerne sige det til mine forældre jeg er bare bange for at resten af min familie ikke vil være sammen med mig hvis de ved det. Og dem i min klasse bare vil fryse mig ude fordi at de syntes at to piger ikke kan være sammen og det er klamt eller to drenge ikke kan være sammen jeg vil gerne have det de accepterer de kan ikke acceptere en fra min parallel klasse fordi at han er homoseksuel og han er den eneste der ved at jeg er biseksuel det var så svært at springe ud for ham og jeg kender ham næsten ikke så det vil være meget svære for min familie og venner. Hvad skal jeg gøre.

Svar:

Hej med dig,

Jeg kan forstå, at du er meget frustreret, fordi du har følelser for en pige og du ikke ved, hvordan folk omkring dig vil reagere.

Jeg kan forstå på dig, at du har virkelig meget lyst til at fortælle det til dine forældre. Det synes jeg er rigtig fint og jeg er sikker på, at det vil være rigtig rart at få snakket med dine forældre om, hvordan du har det. Du kan jo starte med at fortælle dem, at du gerne vil fortælle dem noget, men at du er meget nervøs for, hvordan de vil reagere.

Jeg kan også forstå, at du har fået følelser for en sød pige. Det kan jo være rigtig dejligt at være forelsket og være sammen med den person, som man er forelsket i. Selvom det kan være svært at se, at der kommer til at være piger, der ligesom dig, gerne vil ses med andre piger, så kommer der med tiden til at være flere, der finder ud af, at de har følelser for en af det samme køn. Dog er du stadig meget ung med dine 13 år og derfor vil der være mange, der slet ikke har taget stilling til, om de kunne være tiltrukket af det samme køn endnu. Det er selvfølgelig rigtig svært at skulle være tålmodig, men jeg tænker, at det vigtigste lige nu er, at du selv accepterer dine følelser og at du får snakket om dem.

Jeg kan forstå, at du alllerede har sagt til ham her fra din parellelklasse, at du er biseksuel og det er rigtig sejt gjort! Jeg ved godt, at det er skræmmende at se, at folk ikke accepterer ham, men det betyder ikke, at de heller ikke vil acceptere dig. Det vigtigste er også, hvordan de personer der er tættest på dig som din familie og dine bedste venner behandler dig. Og hvis det er venner, der er værd at holde på, så vil de også acceptere dig præcis, som du er.

Når man står i din situation, kan man godt komme til at føle sig alene, fordi man står med de her tanker selv og det kan føles meget ensomt. Men der er masser af andre unge, der har været igennem det samme som dig. Nogle af de unge sidder og rådgiver i LGBT, som er landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner. Her er der chatrådgivning og de har også en telefon, som man kan ringe til om tirsdagen i lige uger. Dem synes jeg, at du skal prøve at kontakte, hvis du synes, at det kunne være noget for dig. Det kan ihvertfald være rigtig rart at snakke med andre, der har stået i samme situation og hos LGBT er alle deres rådgivere personer, der selv beskriver sig som enten homoseksuelle eller transpersoner. Du finder rådgivningen her

Ellers er vi her hos Cyberhus også altid klar til at tage imod dig i 1-1-chatten, hvor der sidder en rådgiver klar til at chatte inden for vores åbningstider.

Jeg håber, at du kunne bruge svaret. Det er altid svært at tage det næste skridt, men det kan være rigtig rart at få delt sine tanker med dem, man holder allermest af. På den måde kan du få den støtte og kærlighed, som du fortjener.

De bedste hilsner
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål