Billeder???
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus
Ved ik, hvordan jeg ska starte. Men jeg skriver med en rigtig sød, og lækker fyr.
Er rigtig vild med ham osv. Men har aldrig mødt ham 'face to face' før.
Han spørger mig altid om nøgenbilleder osv. Men prøver altid at finde på nogle undskyldninger...
Igår skrev han jeg sku sende billed af min fisse, så jeg sagde bare at jeg havde menstruation og jeg ik vil tage billede med det som undskyldning 'bare et løgn'.
Han troede self ikke på mig. så han sagde, at at jeg kunne få lov til at tage billede af mit bind og trusse, men det vil jeg heller ik, så jeg sagde jeg havde mavekrampe og ik KU bevæge mig, så sagde han jeg bare ku' tage billed af mine bukser og bryster,
men jeg ved ik om jeg ska gøre det han ved godt jeg lyver ??
Han har sendt mig et billed af hans p*k før
Hvad ska jeg svare. Jeg er rigtig vild med ham så ved ik om jeg bare ska sende alt hva han vil ha
Hjæææælp
PS. Han er 17
Kh. Den forvirrede

Svar:
Kære "Den forvirrede"
Stærkt at du skriver til os med dit spørgsmål. Jeg kan sagtens forstå din bekymring.
Det du oplever er ret grænseoverskridende. Du har ikke lyst til at sende intime billeder til din flirt, men han bliver ved med at presse dig. Alene af den grund, synes jeg faktisk, at du skal melde klart ud, at du ikke ønsker at sende billeder til ham. Som du beskriver det, så synes jeg faktisk, at han er lidt tarvelig ved at presse dig så hårdt. Når du tydeligt siger nej, og han fortsat bliver ved med at "kræve" billeder, så er han ikke ret god ved dig.
Jeg ved godt at dilemmaet netop er, at du rigtigt godt kan lide ham, og at du måske frygter at han bryder med dig, hvis du ikke sender billederne. Det er bare super vigtigt, at du ikke mister dig selv og gør noget, som du slet ikke har lyst til. At han har sendt dig billeder af sin pik er IKKE en gyldig grund til, at du skal sende ham billeder.
Du skal vide, at man i Danmark ikke må dele billeder af "kønsdele eller sex", når du (den på billedet) er under 18 år. MED MINDRE at I er kærester og har aftalt det helt klart. Når du aldrig har mødt personen face-to-face, skal der gerne være nogle advarselslamper, der blinker. Både her i Cyberhus (men også hos politiet, Red Barnet og andre) er der desværre masser af virkelige historier om børn og unge, der er blevet narret til at tro, at de skrev (og delte billeder) med en jævnaldrende som desværre viste sig at være en voksen med ønsket om at presse til sex eller flere delinger. Det kan virkeligt være ødelæggende at havne i sådan en situation. På vores netlivsblog i Cyberhus har vi samlet og besvaret de mest almindelige spørgsmål om billeddeling blandt børn og unge. Jeg vil anbefale at du læser dem HER
Du skal vide at jeg sagtens kan forstå, at det kan være spændende, frækt og dejligt at dele billeder og video med hinanden. Der er slet ikke noget galt i de følelser. Det er HELT normalt. Når du gentagende gange siger nej til ham, så tyder det (for mig) på, at du ikke har lyst. Hold fast i den følelse og vær tro mod dig selv. Andre skal ikke bestemme, hvad du deler af dig selv. Jeg synes du skal sige til ham, at han skal stoppe med at spørge. Helt enkelt. Hvis han ikke kan forstå det, er han måske ikke værd at holde fast i?
Jeg håber du kan bruge svaret. God dag :-)
Jonas