Besvær med forhuden
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej. Jeg er 18 år nu. Jeg har altsid haft besvær med min forhud. Jeg kan hverken trække den tilbage når penis er stiv eller slap. Jeg prøver så vidt muligt at rengøre mit pikhoved men jeg kan kun nå spidsen min forhud ikke tillader det. Det ligner en lille smule at en del af forhuden sidder fast på pikhovedet. Jeg er ikke sikker på hvorfor min forhud helt præcist ikke kan trækkes tilbage. Hvad kan jeg gøre? Hvad burde jeg gøre? Og hvad burde jeg undgå?

Svar:
Hej Anonym
Det er en frustrerende situation du står i, med din forhud, så det er rigtig godt at du undersøger hvad du kan gøre.
I dette tilfælde er svaret meget enkelt. Du skal se at komme  afsted til læge. Som 18 årig, og med de her problemer i flere år, så er jeg sikker på at du har brug for behandling, for at få løst dit problem. Jeg er sikker på at der findes en løsning, men det kræver at du får en læge til at kigge på det.
Man kan godt leve, med en forhud der ikke kan trækkes tilbage, men det kan være en udfordring i forhold til sex, og når det findes rigtig gode muligheder for at få løst problemet, en gang for alle, er der ikke rigtig nogen grund til at leve med det her problem.
Derfor vil jeg fraholde mig fra at komme med andre råd end det eneste rigtige; afsted til din læge, og få vurderet hvad der skal til, og så få udført behandlingen, så du ikke skal have de her udfordringer længere.
Mange hilsner Julie