Besøg hos flirt
brevkassespørgsmål af
Noah
14 år
Hej brevkasse.
Jeg har på det seneste fået en flirt/chrush jeg skriver rigtigt meget med. Hun vil meget gerne finde en dag at være sammen hos en, men problemet er at jeg altid siger nej. Jeg ved ik hvorfor jeg ik bare kan sige "ja lad os aftale onsdag". Jeg vil rigtig gerne men når jeg så tænker over hvor såkaldt akavde det kan blive i starten, så trækker det på mig og så siger jeg nej. Det lyder rigtigt hyggeligt det hun siger vi skal lave, men da jeg altid siger nej er det ligesom om vores "forhold" glider lige så stille væk:/ Ved ik hvad jeg skal gøre for bare at kunne sige ja.

Svar:
Hej Noah
Det lyder rigtig dejligt, at du har fundet dig en flirt. Det er helt okay og normalt at være nervøs for at hænge ud med en, man er interesseret i.
Jeg kan sagtens forstå, at du kan frygte, at det vil blive akavet, når I skal se hinanden første gang. På den anden side så tænker jeg, at det lyder rigtig godt, at du siger, at du rigtig gerne vil se hende. Når man skal ses første gang, er det selvfølgelig svært at vide, hvordan det vil gå, men jeg tænker, at når I skriver så meget sammen, og hun spørger om I skal ses, så er det fordi, I begge to har lyst til at bruge noget tid sammen, og at I er interesserede i hinanden. Jeg tænker, at det er en rigtig godt, at du synes, det lyder hyggeligt det, I skal lave, for så er du positivt indstillet fra starten. Det der sommetider kan blive lidt akavet er ofte, hvis man ikke rigtig har så meget at snakke om. Når I skriver meget sammen, så ved du allerede inden I ser hinanden, at I har lyst til at kommunikere. Tænk på, at det ikke giver mening, at hun spørger om I skal ses, hvis ikke hun tænker, at I skal snakke sammen. Det vil sige, at hun har lyst til at tale med dig, og det kan måske hjælpe og gøre det mindre akavet? I starten af et første møde skal man altid lige se hinanden lidt an, og det kan godt føles lidt anspændt, men hvis man har nogle fælles interesser, og man normalt har en del at skrive om, så er jeg helt sikker på, at I også vil have noget at tale om, når I ses.
Et godt råd kan være, at I måske går en tur sammen. Når man går en tur, så bevæger man sig i nogle omgivelser, der tit og ofte lægger op til nogle samtaler, om det man ser og støder på. Det kan lette stemningen en del, at man ikke sidder og kigger hinanden dybt i øjnene, da det nogen gange kan virke lidt skræmmende, og det kan måske endda blive svært at finde noget at tale om.
Et andet forslag kunne være, at I måske satte en film på, mens i sås. Så er der noget "baggrundsstøj", så der aldrig vil blive helt stille, selvom I ikke har noget at tale om hele tiden.
Jeg tror, at du skal sige til dig selv, at hun rigtig gerne vil se dig og så tro på, at det ikke bliver akavet, fordi I begge vil det rigtig meget. Det handler om at tro på sig selv og være sig selv, da det er netop dig, hun godt kan lide. Jeg synes, du skal prøve at springe ud i det, jeg er sikker på, at du kun kan blive positivt overrasket over, hvordan det går.
Det lyder som om, du vil blive ked af det, hvis jeres forhold går i stykker, fordi I ikke får set hinanden, så både for jeres og særligt din egen skyld, så tænker jeg, at du skal prøve at springe ud i det. Det ville være ærgerligt at miste en pige, som du er vild med, fordi du fik holdt dig selv så meget tilbage. Så er det bedre at mødes og blive afklaret. Når I først har set hinanden én gang, så bliver det helt sikkert nemmere derfra.
Skulle det gå hen og blive akavet og ikke blive en god situation, så kan du se det som en god læring. Så skal du klappe dig selv på skulderen for, at du sagde ja, og at du tog afsted. Det giver altid en god fornemmelse, når man overskrider nogle grænser og rykker sig, og man bliver rigtig stolt af sig selv!
Hvis du ender med at sige ja til hende, så vil jeg råde dig til, at du fortæller en ven eller en bekendt om det, så du kan snakke med ham/hende om det og måske få lidt hjælp til at få styr på nerverne, inden I mødes.
Jeg ønsker dig held og lykke og håber, at du har nemmere ved at sige ja til hende nu. Jeg tror på dig!
De bedste hilsner Jannie