Behåring
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg er en fyr på 16, der har meget hår på mine ben, og jeg vil gerne have trimmet det. Kan jeg godt gøre det med en almindelig trimmer, og vil det isåfald komme tilbage? Er det så lettere at gøre det med saks, hvis man ikke vil have, at de bliver så lange igen?

Svar:
Kære dig
Du kan godt bruge en trimmer til at fjerne hårene, så de er lidt kortere (hvis det er det du mener). Man kan få nogle trimmere, der kan indstilles, så de efterlader det ønskede antal millimeter, men man kan også bruge en almindelig trimmer. Man kan også bruge en saks, men det er lidt mere besværligt. Hvis du bare ønsker at klippe hårene lidt kortere, ville jeg passe lidt på med at klippe for kort, da det kan komme til at kradse lidt. Hvis du ønsker at fjerne hårene helt, er det nok lettest først med en trimmer og så med en skraber. Husk at bruge forskellige trimmere/skrabere til ansigt og ben, da de hurtigt bliver lidt uhygiejniske, og huden i ansigtet er meget følsom og derfor kan slå ud. Hårene gror ud igen og får nok også samme længde, så det er noget, man ender med at gøre regelmæssigt. Hvis du fjerner hårene helt, gror de ud tykkere og hårdere, så kan det godt komme til at stikke, det skal du bare lige være opmærksom på!
Jeg håber, du kan bruge mit svar! Du må endelig skrive igen, hvis der er noget!
Sophie