Begynde til fodbold

brevkassespørgsmål

Begynde til fodbold

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hej Claus, jeg står med et kæmpe dilemma. Jeg vil SÅ gerne begynde til fodbold, men begge mine forældre vil ikke have det. Og min mor kommer med sådan nogle argumentrt om at jeg skal passe min skole(er 2g'er), arbejde og hun bliver ved med at nævne at det er en drengesport og at jeg kan komme til skade(jeg er tidligere kommet til skade da jeg for et par år siden spillede fodbold i skole) skal lige siges at jeg også træner et par gange om ugen. jeg har fortalt hende at jeg selv vil betale for det, men det er stadig et nej. Hvordan kan jeg få hende til at ombestemme sig? Jeg vil virkelig gerne det her! Jeg vil ikke opgive min drøm :-). Hilsen fodboldpigen

Svar:

Hej fodboldpige

Først og fremmest syntes jeg det er super, at du virkelig vil gøre noget for at forfølge din drøm om at splle fodbold. Og til at begynde med vil jeg sige, at når du fylder 18 år, kan din mor ikke længere bestemme hvad du må dyrke af sport.

Om du kan få din mor til at ombestemme sig, ved jeg ikke. Men jeg synes du skal prøve at snakke med hende igen og denne gang kan du prøve at fortælle hende et par ekstra ting:

1. Fodbold er ikke mere farligt end alt muligt andet sport og skulle du være uheldig at få en fibersprængning eller forstuve en ankel, så går det nok og det behøver ikke at gå ud over skolen.

2. Sport er super godt for kroppen og kroppen er også hovedet. Når du røre dig, så får din hjerne både mere frisk luft og blod tilført, og det er sundt. Faktisk vil det betyde at din indlætingsevne bliver bedre og dermed er det et plus for din skole.

3. Man bliver også tit i bedre humør af at røre sig og det vil påvirke dig positivt hele vejen rundt, også i skolen.

4. Det er i de unge år man støber fundamentet for sin alderdom. Har man dyrket motion og sport som ung, er der en større sandsynlighed for, at man som ældre holder sig frisk og uden smerter/lidelser i længere tid.

Så derfor synes jeg du skal prøve at snakke med hende igen og hvis hun stadig siger nej, så ,må du vente til du bliver 18 og der er jo ikke så lang tid til..:)

De bedste træningshilsner

Claus