Bedste veninde er mig "utro"
brevkassespørgsmål af
Sofie
14 år
Min bedste veninde har haft en trekant med hendes kæreste og en anden veninde og hun har slet ikke spurgt mig jeg er hendes bedste veninde. Er ik misundelig synes bare det mærkeligt da det er noget ret personligt og gøre med nogen man ik er bedste veninder med.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt følge din tanke, og din skuffelse over at din veninde har gjort det her uden at spørge dig.
Du skriver ikke om du faktisk selv ville have haft lyst til at være med? Måske havde din veninde tænkt at det ikke var noget du havde lyst til?
Du skriver at du tænker det er mærkeligt at gøre med én man slet ikke er bedste veninder med. Jeg forstå din tanke.
På den anden side vil mange tænke at det faktisk er bedre og lettere at gøre det med en de ikke er bedste veninder med. Sådan noget som at være sammen med 2 på én gang, kan godt være en sjov og fræk oplevelse. Men det kan også ret let være en mærkelig og meget akavet oplevelse. Mange kan tænke at de netop ikke ønsker at prøve det her med en bedste veninde, eller bedste ven, fordi de kan være bange for om oplevelsen kan komme til at ødelægge venskabet, hvis det nu viser sig at være en rigtig dårlig oplevelse.  Måske er det sådan din veninde har tænkt?
Der er også den mulighed at hendes kæreste har haft et særligt ønske om, hvem de skulle være sammen med. Eller måske har din veninde ikke ønsket at det skulle være dig, fordi hun var bange for om det kunne blive indviklet, hvis nu hendes kæreste fik følelser for dig?
Der er så mange forskellige mulige årsager. Jeg kan godt forstå du undrer dig, men jeg tænker der sikkert er en god grund.
Det bedste du kan gøre er at tage snakken med din veninde. Fortæl hende at du er blevet lidt skuffet, og spørg om hvad der ligger bag hendes valg.
Gode hilsner
Thea