Barbering ved penis
brevkassespørgsmål af
Penisproblems
17 år
Jeg har fornylig barberet mig nede ved min penis, og har nu fået nogen underlige røde knopper/ (bumser?). Har læst at det kan være fordi at jeg har været for hård mod min hud = irritation Men mit spørgsmål er så... Hvornår går det væk?

Svar:
Hej Penisproblems
Ja, knopperne du ahr fået er højest sansynlig en følge af din intimbarbering. Det er desværre en ret almindelig følge af intimbarbering. Der er selvfølgelig forskel på hvordan man barberer sig, og så er der også meget stor forskel fra person til person, hvor modtagelig ens hud er overfor de her knopper, som også ofte kaldes skægpest.
Det er sådan set de samme knopper, som nogle mænd også får på hals og i ansigt, når de barberer sig der. Derfor findes der heller ikke nogen sikker formel til at undgå de her knopper. Måske er du bare én af dem, der let får dem, og så er der ikke så meget du kan stille op, andet end selvfølgelig lade være med at barbere dig med skraber. Så kan det måske være bedre at bruge en skægtrimmer, eller helt lade være med at barbere. DU kan læse mere om knopperne her og se en ret udførlig guide, til bedst mulig intimbarbering her
Knopperne plejer at forsvinde igen efter nogle uger. Måske 2-4 uger.  Vask dig med vand, og hvis du skal bruge sæbe, er det vigtigt at du bruger noget uden parfume. Knopperne skal have ro, så du skal ikke barbere igen før de er helt væk. Og hvis de bliver gule, og ser ud til at kunne trykkes ligesom bumser, skal du IKKE trykke dem ud. Du risikerer bare der går betændelse i, og det er altså pænt ufedt, at have betændelse og ondt, i lige det område.
Mange hilsner
Lasse