Bange for Stick and poke
brevkassespørgsmål af
Lucia
14 år
Hjælp mig har lavet en stick and poke og der var intet galt ved den havde brugt tatto ink, men så efter nogle måneder begyndte den at forsvinde så jeg prøves at tegne den op. Men fordi jeg ikke havde noget rigtigt blæk prøvede jeg at bruge kuglepenblæk. har lavet en lille smile og kun en af det pletter jeg lavede er nu rødt, hævet og så gør det lidt ondt når jeg rør ved det. Mine forældre har opdaget en af mine andrer stick and poke og de blev så sure at jeg ikke måtte noget i virkelig lang tid. de blev så sure og skuffede og har virkelig ikke lyst til at fortælle om den her. lavede smilen før den anden de opdagede. Hjælp vil ikke have de finder ud af det men er bange for jeg har fået blodforgiftning eller noget. Hvad skal jeg gøre??

Svar:
Hej Lucia
Det du beskriver kunne lyde som enten en allergisk reaktion overfor det blæk du har brugt eller en infektion. Om det er det ene eller andet er ikke vigtigt, for begge dele kan have alvorlige konsekvenser, så det vigtige er at du får ringet til din læge hurtigst muligt, så en læge kan kigge på dit sår.
Jeg kan godt forstå du helst ikke vil have at dine forældre finder ud af det, men lige nu er det vigtigste altså at du får tjekket såret, så du kan få behandling, hvis det er nødvendigt.
Mange hilsner Julie