bange for at have sex

brevkassespørgsmål

bange for at have sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 6 år 5 dage siden

hej cyberhus jege ren 14 årige pige og vil rigtig gerne have sex men jeg er bange for det pga jeg er for fed og syntes selv jeg har for mange strekmærker så jeg er bange for at når drengen ser mig så vil han ikke fordi jeg er for fed... hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej med dig :)

Det lyder til at du er ked af din krop og dine strækmærker og at dette står i vejen for din seksuelle udfoldelse. Det første jeg vil sige er, at man skal være 100 % klar til at have sex. Det vil sige, at hvis du er bange, er det måske for tidligt for dig. Du er meget ung og har masser af tid til at udforske din seksualitet på mange andre måder, inden du har samleje med en fyr for første gang. Du kan eksempelvis starte med at røre ved dig selv og finde ud af, hvad du godt kan lide. Når du så skal være sammen med en fyr en dag, er det godt, hvis det er en, som du er tryg ved og måske er din kæreste. Det vil gøre oplevelsen bedre for jer begge, hvis der er en vis tryghed tilstede.

Med hensyn til din krop er det vigtigt, at du er klar over at din krop er under udvikling og at både dæller på maven og strækmærker kan være svært at acceptere, men kan være en del af det at være i puberteten. Det er selvfølgelig godt, hvis du spiser sundt og varieret, samt træner eller går til sport, for at styrke din sundhed. Træning kan også medvirke til at reducere strækmærkerne i mindre grad, men strækmærker er meget normalt. De fleste piger i puberteten har strækmærker, da de vokser hurtigt og har altså ikke altid noget med overvægt at gøre. Selv voksne kvinder har strækmærker, men de kan blive mere utydelige med alderen. Det er dog bedst at acceptere sin krop for den, den er lige nu og særligt disse strækmærker.

Håber du kan bruge dette svar til noget, og du er selvfølgelig velkommen til at skrive ind igen eller på chatrådgivningen.

Mange hilsner Sally :)

Sallys billede
Sally har svaret på dette spørgsmål