baggrunde?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
har nogle problemer med at tegne baggrunde, så jeg har prøvet at tænke lidt mere realistisk - men det virker ikke.
det ender altid med at blive meget u-realistisk til sidst! Har du en ide til hvordan jeg kan gøre det bedre?

Svar:
Kære Pige.
Nu håber jeg, at jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt. Ellers må du
skrive igen.
Der er nemlig flere muligheder:
1. Når du tegner dit motiv (hest, kat, menneske .....) kan du vælge
at lade være med at lave baggrund. Hvis du kigger ind i Galleriet i
Kunstværkstedet, kan du se mange børn, der vælger at tegne uden baggrund.
2. Hvis du vil have baggrund - kan du starte med at planlægge dit
billede. Du kan bestemme, hvor din figur skal være, hvor stor den
skal være, og hvad du kunne tænke dig omkring figuren. Er det et landskab eller et hus eller...... ?
Det hedder komposition - her tegner du detaljer til sidst.
Find billeder/ postkort du synes er flotte, og prøv om du kan lave
noget, der ligner. Det er en god måde at få ideer på.
Nu håber jeg du kommer videre eller skriv igen. Du kan jo uploade
dine tegninger i vores Galleri. Så kigger jeg på dem :-)
Cyberhus Billedegalleri
Kærlig hilsen Lise