Bade og mens
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejjj. Jeg ville bare lige høre, når man har mens, og den er ved at slutte, og det kun er det brune udflåd, burde man så stadig have en tampon i, hvis man skal bade?

Svar:
Hej du
Der er som udgangspunkt ingen regler for, om man skal have en tampon i eller ej, når man bader og har mens. Man må gerne bade med en tampon i, men man må også gerne bade uden. Så det er helt op til dig, om du vil have en tampon i, når du har mens eller brunt udflåd.
Jeg tænker, at det eneste tidspunkt, det måske kan være rart og hensigtsmæssigt at have en tampon i, når man bader, er, hvis man bader sammen med andre fx. i et omklædningsrum. Dels kan det være rart for dig, fordi du så ikke skal tænke på, om andre kan se dit udflåd. Og dels kan det være hensigtsmæssigt overfor andre, fordi det ikke er særligt lækkert, hvis der skulle komme noget udflåd andre steder hen end i afløbet.
De bedste hilsner
Marie