Bøger.

brevkassespørgsmål

Bøger.

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Sanne. Jeg er helt vild med bøger, som handler om piger af anden etnisk baggrund, som har det svært. Historier hvor de føler sig mere integreret end deres øvrige familie, historier hvor de vil flygte hjemmefra, historier hvor de forelsker sig i en, som deres familie aldrig ville acceptere. - Som jeg skrev; om piger af anden etnisk baggrund, som har det svært. Da jeg selv er af anden etnisk herkomst, synes jeg at de bøger er meeeget spændende, fordi jeg selv føler jeg kan relatere til dem. Jeg har allerede læst et par stykker af den slags bøger, men da det er ved at være længe siden, har jeg glemt titlerne på dem. -Men derudover tænkte jeg på om du ikke kunne have nogle forslag til nogle flere bøger af den slags, da jeg er ved at løbe tør for idéer. På forhånd tak :)

Svar:

Hej

TAK for dit spørgsmål!

Jeg synes, at det lyder rigtig spændende, at du læser om piger med anden etnisk baggrund, som har det svært, fordi du selv kan relatere til dem.

Jeg har læst en bog om en pige med anden etnisk baggrund, som flygtede fra sin familie, men kan desværre ikke huske titlen. Jeg mindes, at den hedder noget med "Når mønstre brydes",, men synes ikke jeg kan finde den ved at google den.

Jeg har læst en serie af Hanne Vibeke Holst, som bl.a. handler om et pige af anden etnisk baggrund, som kommer sammen med en dansker, hvilket ikke er acceptabelt i hendes famile. Seriens første bog hedder "Kronprinsessen", nr. 2: "Kongemordet" og nr. 3 hedder "Dronningeofret".

Hvilke bøger har du selv læset, som omhandler temaet?

Jeg vil ellers anbefale dig at spørge en bibliotekar.

Jeg håber, at du kan bruge min hjælp.

Mvh. Sannie Biblioteksvejleder Cyberhus