bøger?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej Sannie. jeg elsker bøger men jeg mangler en rigtig rigtig rigtig god bog at læse i jeg ville høre om du kender en god bog til en pige på 11 år

Svar:
Hejsa
Jo, det kan du tro, jeg gør, men det kommer selvfølgelig også lidt an på, hvilken genre, du bedst kan lide at læse.
Jeg vil foreslå følgende til dig:
Skammer-serien af Lene Kaaberbøl. Jeg har selv læst serien og synes, at den er fantastisk. Du kan læse om bøgerne på Kaaberbøls hjemmeside.
Djævlekrigen 1-4 af Kenneth Bøgh Andersen. Den første hedder Djævelens lærling. Jeg har kun læst den første, men var virkelig godt underholdt. Jeg vil helt sikkert gerne læse mere af den forfatter, da jeg virkelig faldt for hans humor og fortællestil. Du kan kigge på Kenneth Bøgh' hjemmeside.
Anna, som er anmelder i Cyberhus, har anmeldt bogen Det blå lys af Bent Jakobsen. Hun er ret begejstret for den og er lige blevet færdig med fortsættelsen. Det er en serie på tre bøger. Du kan læse Anna' anmeldelse af Det blå lys her.
Krageungen af Bodil Bredsdorff er også en fantastisk bog. Hele hendes serie hedder Børnene i Kragevig. Måske har du læst den i skolen, da den er ret populær at læse i 5 klasse.
Til sidst vil jeg anbefale dig Iqbal Farooq og den sorte pjerrot af Manu Sareen. Jeg læste den op for min klasse i starten af 6. klasse, og de synes, at den var ret sjov.
Jeg håber, at du kan bruge mine forslag. Hvis der ikke lige er nogen, der har din interesse, må du skrive igen og uddybe, hvilken genre, du er glad for at læse. :)
Læseglad Hilsen fra Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus