bøger

brevkassespørgsmål

bøger

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej jeg har et problem jeg kan ikke finde noget at læse i det er bara som om at alle bøger pludselig har sagt puf og er blevet kedelige. jeg vil gerne have at bogen skal være spændene og sjov jeg har læst skammer serien og den store djævle krig. mvh. kes

Svar:

Hej

Øv, at du er kommet i den situation, at alle bøger pludselig har sagt puf og er blevet kedelige, men jeg tror, at det er noget alle læseheste oplever engang imellem. Jeg håber, at jeg kan hjælpe med at få rettet op på det!

Du skriver, at bogen skal være spændende og sjov. Jeg er dansklærer og har haft en dreng på 12 år, som var helt vild med "Tour de Teordor" af Søren Würtz. Du kan læse om bogen her.

Kender du forfatteren Dennis Jürgensen? Han skriver nogle ret sjove bøger. Jeg husker en dreng, som var vild med disse bøger skrevet af Dennis Jürgensen "Balladen om den forsvundne mumie" og "Jord i hovedet".

Jeg kan selv godt lide "Skelettet på hjul" skrevet af Louis Jensen.

En bog, som er rigtig sjov er "Iqbal Farooq og den sorte Pjerrot" skrevet af Manu Sareen. Der findes en fortsættelse,  der hedder "Iqbal Farooq og kronjuvelerne".

Jeg håber, at en af disse bøger siger pif i stedet for puf ;)

Læseglad Hilsen fra Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus