Arbejde i en håndbold/fodboldklub
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse, Jeg vil gerne arbejde i en håndbold eller fodboldklub, fordi jeg elsker de to sportsgrene. Kan man arbejde som andet end træner, ass. træner og spiller indenfor en håndbold/fodboldklub?

Svar:
Kære pige på 16 år,
Det lyder spændende, at du gerne vil arbejde i en håndbold eller fodboldklub. Du skriver ikke om det er som fritidsjob nu eller i fremtiden, men ud fra de jobs du nævner tænker jeg, at det drejer sig om fremtiden.
Ud over de jobs som du selv nævner, kan man sagtens arbejde inden for mange andre områder i en sportsklub. Om en klub har folk ansat som andet end træner og spiller afhænger af, hvor stor klubben er. I rigtig store klubber, f.eks. superligaklubber, har man folk ansat til at lave alt fra rengøring, cafebestyrer, kok, fysioterapeut, læge, marketing og reklame, salg og sponsoraftaler, økonomimedarbejdere, advokater og meget meget mere. På en måde kan man sige, at næsten alle muligheder er åbne :-)
Du skriver ikke, om der er nogle særlige arbejdsområder du interesserer dig, så om de jobs jeg lige har nævnt passer til det, som du kan lide at lave, ved jeg ikke. Mit råd til dig vil være at prøve at tænke over, hvad du godt kan lide at lave eller tænker du kunne tænke at uddanne dig som. Du kan evt. prøve at finde inspiration på uddannelsesguiden på nettet, www.ug.dk. Her kan du læse meget mere om alle mulige slags jobs. Det kan du bruge til at spore dig ind på, hvilke jobs dine interesser inden for sportsklubber kan bruges inden for. Derudover kan du f.eks. prøve at søge på hjemmesiden af din yndlings fodbold- og håndboldklub. Der vil der tit være et sted, hvor man kan se, hvilke medarbejdere der er ansat, og hvilke afdelinger der findes i klubben - på den måde kan du få et indblik i, hvad folk arbejder med i klubberne udover at være trænere og spillere.
Rigtig god fornøjelse med det.
Bedste hilsner
Anne