apple eller pc?
brevkassespørgsmål af
ramniv
14 år
Jeg skal bruge en ny computer men ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Mange af mine venner har macbooks men jeg kan læse på internettet at man får mere for pengene hvis man køber en pc med windows. Hvad kan i anbefale? penge er ikke et problem, så det er bare et spørgsmål om hvad der er bedst :)) PS. computeren skal kun bruges til facebook, skolearbejde osv.

Svar:
Hej!
Det lyder som om at du har fat i den lange ende. Der er nemlig mange andre muligheder end Macbook. Hvis man går mere op i at tingene bare virker, end hvilket mærke det er. Det er en god idé at spørge nogle man kender, som har mere forstand på tingene. Det kan også være nogen som lige har købt pc, du kan spørge i butikkerne (selv om det ikke altid at de ved så meget), eller læse noget på nettet. Det kunne fx. være computerworld.dk, som kan give noget inspiration. Se under https: //www.computerworld.dk/eksperten, hvor man kan stille spørgsmål. Prøv også at skrive til dem, og gerne lidt mere specifikt end her.
Med hensyn til typen, så kan det godt anbefales at købe en bærbar og en større skærm, som kan tilsluttes, så du både kan bruge den i skolen og hjemme (Nogen har en ladestation, men det kan også lade sige gøre at slutte den bærbare direkte til skærmen). Det at have en stor skærm er bedre at arbejde med, fordi det giver en bedre arbejdsstilling. Det giver mere plads mellem øjne og skærm. Det kan også være en god idé at købe et tastatur, evt. trådløst og en mus, som du kan bruge derhjemme.
Håber du finder noget du kan bruge.
Venlig hilsen Sara