ang. fraværssamtale

brevkassespørgsmål

ang. fraværssamtale

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Jeg går på HHX, og har været væk i længere tid på grund af at jeg fik en abort og det tog hårdt på mig. Jeg er så blevet kaldt til fraværssamtale. og jeg tænkte på om de kan kræve at mine forældre er der? det skal lige siges at jeg bor sammen med min kæreste og vi har boet ude i snart 2 år. jeg er jo 19?

Svar:

Kære pige på 19 år.

Tusind tak for din mail.

Jeg kan svare meget enkelt på dit spørgsmål: Nej, din skole kan ikke kræve, at dine forældre er til stede ved din fraværssamtale, da du er over 18 år.

Held og lykke med samtalen.

Venlig hilsen Tina.