Andrea
brevkassespørgsmål af
Andrea
9 år
Hej. Jeg fylde 9 idag og jeg skal ha piger fra klasse hjem til mig men jeg bo opholdsted nu og de kun være ved mor og far og hvad hvis de ike vil besøg mig når de være her forde de ike kan lid sted men det ike farlig alle søde jeg bliv ked af hvis de sige det i morgn de ike vil leg mer

Svar:
Kære Andrea,
Først vil jeg ønske dig tillykke med fødselsdagen. Jeg håber, at du havde en rigtig god dag.
Det er helt naturligt, at man kan bekymre sig lidt, når venner og veninder skal hjem på besøg første gang. Husk på, at vi alle bor forskelligt. Nogle bor med begge deres forældre, andre bor kun med den ene forældre, nogle bor i plejefamilier og så er der nogen, som bor på opholdssted - lige som dig. Alle måder at bo på kan være lige gode.
Du skriver, at du er bange for, om pigerne fra din klasse ikke har lyst til at komme hjem til dig eller vil lege mere, når de har være hos dig på opholdsstedet. Det er helt okay, at du kan være nervøs for det, men det tænker jeg slet ikke, der er nogen grund til at være. Hvis du har det sjovt med pigerne fra din klasse og I godt kan lide at lege sammen i skolen, så er jeg helt sikker på, at de ikke vil stoppe med at lege med dig, fordi du bor på opholdssted. Hvis de kan lide dig, så betyder det ikke noget, hvor du bor. Måske synes de faktisk, at det er lidt sejt, at du bor på opholdssted? Det er ikke sikkert, at nogen af dem, har prøvet at være på et opholdssted før eller ved, hvad det vil sige, og så kan det jo være, at de synes, det er ret spændende at prøve noget andet.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og at I får en god pige-fødselsdag.
Hvis du har brug for det, er du velkommen til at skrive igen eller logge på chatten.
De venligste hilsner
Kathrine.