Forvirret og forelsket

brevkassespørgsmål

Forvirret og forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Kære brevkasse, jeg er en pige på 13 år og der er en dreng fra min klasse jeg rigtig godt kan lide. Pigerne fra min klasse syntes at jeg er mærkelig fordi jeg kan lide ham. Jeg er lidt i tvivl om han også kan lide mig. Han kigger på mig i timerne og smiler til mig og skriver/snakker også ret til til mig. I fredags holdet vi klassefest hvor jeg virkelig prøvede at spørge ham om kæreste men jeg var for nervøs, hvilket jeg stadig er for hvad nu hvis han ikke kan lide mig eller alle drengene finder ud af det? Hilsen den forvirret og forelsket pige

Svar:

Kære pige.

Tak for dit spørgsmål.  Først og fremmest, så er det jo rigtig dejligt for dig at du er forelsket, men jeg kan samtidig godt forstå at du også er forvirret, det er en følelse som forelskelse ofte kan bringe med sig :)

Med hensyn til de andre piger i klassen, så syntes ikke at du skal tænke over, hvad de syntes om den dreng du er vild med. Det er dig, der er vild med ham og ikke de andre, så det er din mening om ham, der er vigtig. Og det samme gælder egentlig for de andre drenge, det er ligegyldigt hvad de tænker om det, for det handler om dig og ham, som du er vild med.

Så det jeg syntes, at du skal gøre er at snakke med ham, du er glad for. Måske du kan trække ham til side efter skole og spørge ham, om han også synes, at du er rigtig sød eller bare hvad han synes om dig. Hvis du er heldig, så syntes han også, at du er dejlig og så kan det være, at I skal være kærester på et tidspunkt. Hvis han ikke har de samme følelser, så har du i det mindste tage en chance og sagt hvordan du har det, og det er sku sejt at turde.

Hvis du alligevel er bekymret for de andre drenges mening, og hvis drengen ikke har følelser for dig, så syntes jeg godt, at du kan bede drengen, du er vild med, om ikke at sige det til de andre. Så kan det bare være mellem jer to.

Jeg håber at du kan bruge svaret, du er meget velkomment til at skrive herind igen, hvis du har mere på hjerte.
Hilsen Marie

MarieHPs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål