Andre drenge
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
Jeg er en pige på fjorten, i 8. klasse. Nogle af mine veninder, ikke alle men nogle, skriver nogen gange med drenge, ikke sådan flirtende eller seksuelt, men lidt som at de skriver med deres veninder. Selvom at de måske ikke altid skriver, som venner kun. Den ene af skriver med en fra vores klasse og en anden skriver med en de mødte på internettet (ome) når de taler om deres samtaler og sådant med dem, får jeg også virkelig lyst til en og skrive med. Bla fordi det kunne være hyggeligt, og at jeg godt ku mangle noget nyt og mere i mit liv, men også for at jeg har noget at sige og at jeg ikke virker bagud og kedelig, fordi at jeg har ingen at skrive med... Problemet er at jeg ikke ved hvem eller hvordan jeg skal finde en sød dreng. Det skal i hvert fald IKKE være en fra min skole. Men hvordan skal jeg så finde en, han skal helst være dansk jo, men risikoen ved at prøve at finde en på internettet er også ret stor, for man ved jo aldrig hvem det er. Men internettet virker lidt som den eneste mulighed... Jeg er også bare bange for at hvis nu jeg finder en, som jeg tror eller ved ikke lyver om alder osv og som er sød og det hele, hvad han så vil sige, om mig. Ikke kun udseendsmæssigt (men mest det) men også personlighedsmæssigt, hvad vi skal skrive om kommer jo an på hvem han er og hvor akavet det er, men det tror jeg nok jeg finder ud af. Please hjælp.
Hilsen pigen

Svar:
Hej med dig,
Godt at du skriver herind i brevkassen. Jeg kan godt følge dig i, at du også får lyst til at skrive med en dreng, når dine venner fortæller om deres samtaler.
Jeg tænker også, ligesom dig, at det kan være en udfordring at finde en, du kan skrive med, men som ikke er fra din skole. Du har ret i, at der er en risiko ved at finde en dreng på internettet, fordi man ikke kan være sikker på, at vedkommende er den, han udgiver sig for at være. Det er rigtig sundt at være kritisk og opmærksom, ligesom du er, og det tænker jeg, at du bare skal holde fast i, når du begynder at lede. Jeg tænker også, at du kan snakke med din veninde, som fandt en på nettet, om hvordan hun har gjort det. Det kan være, at hun har nogle gode råd eller kender en side, hvor man kan finde en at skrive med. Du kan også overveje, om du kan møde en dreng, som du efterfølgende kan skrive med, igennem en fritidsaktivitet.
Jeg kan godt forstå, at du er lidt bekymret over, hvad en dreng vil sige om dit udseende og din personlighed. Det er helt naturligt at være optaget af, hvordan andre ser en, men det kan sommetider komme til at betyde så meget, at man glemmer, at det vigtigste er, at man har det godt med sig selv.
Det er sejt, at du har mod på at springe ud i noget nyt, og det er helt rigtigt, at I sammen nok skal finde ud af, hvad I skal skrive om, når du finder én.
De bedste hilsner
Jeanette