Anbragt

brevkassespørgsmål

Anbragt

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej. jeg er sådan en fuckup pige der er anbragt på sådan et opholdsted virkeliig godt. jeg har valgt at ingen kontakt med mine forældre at have fordi jeg synes de har svigtet mig meget. er det forkert at vælge sådan. Hilsen Laura.

Svar:

Hej Laura.

Det er helt dit eget valg, om du vælger at snakke med dine forældre eller ej. Lige meget hvad du vælger er det helt sikkert ikke forkert.
Jeg tror at mange der bliver anbragt føler at de bliver valgt fra, og at deres forældre ikke ønsker dem mere. Men det er ikke altid tilfældet.

Har det svigt dine forældre har udsat dig for med vilje, eller har de forsøgt at gøre det så godt de kunne, men har bare ikke har kunne leve op til det store ansvar det er at have et eller flere børn? Det er også overvejelser der måske kan have betydning i forhold til hvordan du for fremtiden skal forholde dig til dine forældre.

Det svigt som du føler er måske et som du/i kan arbejde med? Selv om du måske vælger dine forældre fra nu, kan du på et senere tidspunkt når/hvis du føler dig mere klar optage kontakten til dem igen. Det vigtigste er at du får snakket med nogle voksne omkring det svigt du har følt, og om hvordan du har det lige nu.
Jeg vil anbefale dig at gå i vores chatrådgivningen som har åbent mandag til torsdag kl 14.00 - 19.00.

Håber at det var svar nok på dit spørgsmål.

De bedste hilsner

David