altid lukket chat
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg kan godt se, I har en chat-rådgivning. Men den er jo altid optaget! Ved åbningstid går den direkte fra at være lukket til optaget! Jeg har aldrig oplevet den åben. Hvorfor laver I ikke en køordning lissom Børnebrevkassen? Ved godt I har udvidet åbningstiden, men det hjælper ikke. Bare min mening. Hilsen Mathilde

Svar:
Hej Mathilde
Tak for din mening. Det er altid fedt når nogen af Jer der bruger cyberhus.dk giver deres mening til kende...lige meget om det er ris eller ros.
Nogle dage er der rigtig mange unge der gerne vil igennem vores chatrådgivning, og derfor vil du også opleve at der kan være optaget rigtig længe. Når vi åbner rådgivningen går skiltet som regel fra rød til gul, fordi det lige tager nogle sekunder før systemet registrerer at vi har åbnet en samtale. Vi oplever ofte at der er nogen der logger på chatten lige når vi åbner. Hvis mange sidder og venter og nogen logger på med det samme skiltet bliver grønt er det ikke sikkert at alle når at se det grønne skilt inden det igen bliver gult(optaget).
Men der er også tidspunkter hvor vi har en eller flere rådgivere der sidder med åbne linjer og venter på samtaler, så det kan lade sig gøre at komme igennem. Det er umuligt at sige noget præcist om hvornår de her tidspunkter oftest er der. Du bliver nødt til bare at prøve dig frem.
Du spørger hvorfor vi ikke har et køsystem ligesom der er på børnebrevkassen/børnenettet.dk. Vi har valgt ikke at have et kø-system fordi det ikke giver ret meget mening hos os. Hos børnenettet har de en tidsbegrænsning på deres samtaler. Det vil sige at hvis man står nummer 1 i deres kø, kan man godt regne med at komme til en samtale indenfor 1 times tid.
Sådan er det ikke hos os. En samtale i Cyberhus kan vare 10 minutter, men den kan også vare i 3 timer. Vi har valgt ikke at have et kø-system fordi vi mener det vil være lidt at snyde dem der sidder og venter hvis de kan se at de er nr. 1 i køen, men de så alligevel skal sidde og vente i 3 timer. Det kunne også være lige omvendt. Man logger på og ser at man er nr. 5 i køen. Det gider man ikke vente på, og logger derfor af. Men hvis nu der sidder mange rådgivere der alle har meget korte samtaler(dem er der lige så mange af som der er lange) kan det være man kun skal vente 15 minutter selvom man er nr. 5.
Det korte af det lange er at et kø-system ikke vil sige ret meget om hvornår du kan komme igennem, og derfor har vi valgt ikke at have det. Vi arbejder hele tiden på at få flere rådgivere så vi kan åbne så mange linjer som muligt, og det går helt sikkert også fremad. Jeg håber du vil give det endnu en chance og prøve at logge på, for før eller siden er jeg sikker på det vil lykkes, og så er der helt sikkert også en rådgiver der gerne vil snakke med dig.
Mange hilsner
Niels-Christian