Alt for tynd
brevkassespørgsmål af
Unknown
20 år
Hej jeg kender en person som er 26 år og han spiser normal og det hele men han er blevet for tynd der er mange der siger at han er på stoffer derfor er han blevet tynd men han siger at det ikke passer ville spøger kan der være en årsag til at man kan blive så tynd i 26 alderen eller har en sygdom er rigtig bekymret.

Svar:
Hej Unknown
Jeg kan godt forstå, du er bekymret for den her person.
Som jeg forstår dig, så ved du ikke med sikkerhed, om han er begyndt at tage mange stoffer. Det er noget du har hørt mange sige? Umiddelbart er det ikke sådan at stoffer i sig selv kan give vægttab. Ikke så længe man spiser som man plejer. Nogle stoffer kan påvirke hjernen på en måde der gør, at man ikke mærker at man er sulten, og derfor ikke spiser så meget. Og så taber man sig selvfølgelig. Men hvis han spiser normalt, er det nok ikke sådan det hænger sammen? Nogle sygdomme kan give vægttab, men det kan selvfølgelig også bare være at han faktisk spiser en anelse mindre end han plejer, eller at han laver mere fysisk.
Det er i hvert fald ikke noget jeg kan give et klart svar på.
Jeg tænker du gør hvad du kan, for at hjælpe, hvis du fortæller ham at du er bekymret for ham, og at du ønsker at hjælpe ham. Så er det op til ham at fortælle, hvis der er noget "galt"
Gode hilsner Elisa