Alt for langsom
brevkassespørgsmål af
Den langsomme snegl
14 år
Jeg er så langsom, altså når jeg løber. Jeg træner enormt meget men det hjælper ikke. Jeg kan aldrig følge med de andre til fx idelt. det virker som om jeg er i dårlig form, men det forstår jeg ikke fordi jeg træner så meget i min fritid som jeg gør. Jeg er ikke engang overvægtig, jeg løver bare ikke særlig hurtigt, og er enormt dårlig til altttt slags idræt. Det som om jeg bare ikke kan hoppe så højt som andre eller løbe så hurtigt jeg kan ikke få min krop til det. Hvis jeg virkelig presser mig slev føles det bare som om jeg ikke kan trække vejret, men jeg kan stadig ikke følge med. Hvorfor ?

Svar:
Kære du.
Det lyder som om du er meget fysisk aktiv i din fritid og du skriver også, at du er normalt bygget. Så det er nok ikke pga. dårlig form, at du har svært ved at følge med. Der er selvfølgelig altid nogen, der bare er mega gode til sport. Og det behøver man jo ikke at være. Man kan jo godt være sund og aktiv alligevel.   Men når du skriver, at du får lidt bøvl med at trække vejret, så får det mig lidt til at tænke på, om du mon har astma? Der er nogen, der særligt mærker det ved fysisk anstrengelse. Så kalder man det anstrengelsesudløst astma.
Jeg synes helt klart, at du skal snakke med din mor eller far om det og bestille en tid hos din egen læge til en snak og en undersøgelse.
Håber du kan bruge svaret!
Venlig hilsen Gerda