Alle piger lidt bi?
brevkassespørgsmål af
Andrea
15 år
Når jeg ser porno ser jeg meget pigeporno og jeg ved det også gælder nogen af mine veninder. Ved faktisk ikke hvorfor for føler mig straight. Men jeg mener også jeg har læst at alle piger vist er en eller anden procent bi, nogen jo mere end andre, men alle har noget. Det passer jo også med at vi rører meget mere ved hinanden, kysser og krammer, sover sammen, går på toilet sammen osv. Altså vi har et afslappet forhold til hinandens kroppe. Passer meget godt på hvad jeg selv føler. Er det også jeres indtryk eller hvad tænker I?

Svar:
Hej Andrea
Det er et rigtig godt spørgsmål, og også noget som andre ind imellem spørger om.
Jeg tænker det handler om at de fleste mennesker er nysgerrige på deres seksualitet. Både piger og drenge. Der er fx mange drenge der skriver til os, fordi de undrer sig over hvorfor de synes det er frækt at se gay porn, selvom de føler sig overbeviste om at de er straight.
Jeg tror du har helt ret i at det er mere kulturelt acceptabelt for piger at kysse og kramme og være fysisk tæt på hinanden, end det er for drenge. Og derfor så føler flere piger sikkert også at det er mere acceptabelt at udleve deres seksuelle fantasier med en anden pige. I virkeligheden tror jeg lige så mange drenge har seksuelle fantasier omkring nogle af deres eget køn.
Særligt i teenageårene, hvor man virkelig begynder at skabe sin egen identitet, er det meget naturligt og almindeligt, også at være nysgerrig på sin seksualitet. Også selvom man egentlig føler sig helt afklaret med at man er homo, bi eller straight.
Det handler nok mest af alt om formulering, at man vil sige at alle piger er lidt bi. Det er ikke noget der er som sådan,  kan videnskabeligt bevises. Men at man kan føle sig helt sikker i en bestemt seksualitet og alligevel finde andre former for sex,  piv frække er i hvert fald ikke unormalt eller mærkeligt, og det tænker jeg gælder de fleste mennesker.
Mange hilsner Tanja