Alle er Perverse

brevkassespørgsmål

Alle er Perverse

brevkassespørgsmål af
Theis
14 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Jeg syntes det er underligt fordi både drenge og piger i min klasse taler hele tiden om kønsorganer og perverse ting mens jeg ikke en gang har interesse i noget som helst af det de taler om. Jeg kan også være ret vred når det er de siger det konstant jeg ville bare gerne vide om jeg er det samme som alle eller om jeg er anderledes eller om jeg nogensinde får interesse i andre end min elskede.

Svar:

Hej Theis,

Tak fordi du skriver herinde! Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig udenfor fællesskabet, fordi du ikke deler samme interesse som resten af klassen, og at du begynder at tro, at du måske er unormal i forhold til dine klassekammerater. Jeg kan også godt forstå, at det gør dig vred, hvis du føler, at du bliver presset til at være med i deres seksuelle samtaler, uden at du har lyst til det. Men du er helt sikkert ikke den eneste, der ikke interesserer dig for at tale om seksuelle ting. Der er mange andre, som har den samme holdning som dig. Man kan synes, at det er mere privat at tale om seksuelle ting, og det kan være, at man kun tænker på seksuelle ting, når det kommer til ens kæreste.

Det med at føle sig anderledes end andre og ikke have samme interesser som de fleste, betyder ikke, at du er underlig eller forkert på den. Vi kan ikke alle samme være ens, og synes de samme ting er sjove eller interssante at tale om. Selvom de fleste fra din klasse kan lide at tale om seksuelle ting, men du ikke kan, betyder det ikke, at du er fuldstændig anderledes, forkert eller underlig. Det er okay, at skille sig ud fra sine klassekammerater og sige fra overfor dem, hvis du ikke har lyst til at deltage i deres seksuelle samtaler.

Det kan også være, at det er en interesse, der ikke siger dig noget lige nu, men at du vil finde det mere interessant senere hen i dit liv. Det er helt okay at få nye interesser, og man opdager og lærer nye ting hele tiden, som man kan udvikle interesse for.

Det er altså helt okay at være anderledes, og nogle gange er det også sjovere at skille sig lidt ud, så alt ikke bliver for ens og kedeligt!

Mange hilsner fra

Lise

cyberhuslises billede
Lise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål