Aldrig ro

brevkassespørgsmål

Aldrig ro

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg har boet på opholdssted i plejefamilie og endnu et opholdssted. Jeg har haft flere sagsbehandlere og jeg kan bare aldrig regne med nogen af dem. Det er bare SÅ irriterende at være anbragt og jeg føler bare aldrig jeg kan være sikker på hvad jeg skal næste gang. Jeg HADER det hele, jeg har lyst til bare at gå fra det hele og aldrig komme tilbage. Hvad sker der hvis man bare går? Jeg forstår ikke hvorfor jeg er blevet født når jeg bare er til besvær for alle fordi min mor ikke kunne overskue mig. Jeg gider ikke have der er nogen der rør ved mig længere, kun mine bedste venner. Jeg gider ikke snakke med nogen af de voksne fordi man aldrig kan regne med en skid af hvad de siger. Jeg gad bare godt at være helt alene uden alle de åndsvage regler og åndsvage løfter. Man kan aldrig regne med noget eller nogen, det kan godt være jeg lyder sur, men jeg syntes bare det er lort at bo her. hilsen Wendy

Svar:

Hej Wendy

Lad mig starte med dit spørgsmål. Eftersom du er 15 år, vil der blive ringet efter politiet som vil blive sat til at lede efter dig. Når de finder dig vil de kører dig tilbage på opholdstedet, fordi de har det overordnet ansvar for dig til du bliver 18 år eller flytter derfra.

Jeg kan forstå at du har haft mange forskellige sagsbehandlere, og det kan være en stor udfordring når man gang på gang skal åbne sig for en ny, og til sidst har man bare lyst til at holde mund og lade vær at tro på dem. Men det er den vej du er nød til at gå, da det er dem som har muligheder for at træffe beslutningerne. Det vil være en fordel at få de voksne på dit opholdsted med når I laver aftaler. Det gør at der er nogen som kan holde sagsbehandler(en/ne) op på de aftaler der er blevet lavet.

Hvis du har lyst til at snakke med nogen voksne som er gode til at lytte syntes jeg du skal kigge forbi chat-rådgivningen, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 14-19

De bedste hilsner

David