Aldrig haft en kæreste...

brevkassespørgsmål

Aldrig haft en kæreste...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hej, jeg er en pige på 15 år. Jeg har i længere tid gået og tænkt på, om det er mærkeligt at jeg aldrig har haft en kæreste eller sådan rigtig været forelsket... Eller kysset nogen.

Flere af mine veninder har haft en kæreste eller har en kæreste, og jeg har aldrig )-; Det er noget der er begyndt at gå mig lidt på efterhånden. Jeg begynder bare at tænke om der er noget galt med mig, da jeg ikke har haft den helt store interesse i drenge endnu. Jeg vil gerne have en kæreste eller i det mindste have prøvet det, da jeg gerne vil kunne snakke med mine veninder om kærester og crush. Er jeg mon den eneste der ikke har haft noget med nogen på en alder af 15?

En anden ting jeg synes er træls og gør mig lidt ked af det nogle gange er, at der er mange der synes jeg ser meget yngre ud end jeg er. Mange jeg møder synes jeg ligner en på 12 år

Jeg ved ikke om det kan hænge sammen med at jeg ikke har haft en kæreste... Måske synes alle drenge bare jeg ligner en lille prut, man ikke gider have noget med. Eller er jeg bare sent udviklet?

Håber I kan hjælpe, havde ihvertfald bare brug for at komme ud med det.

Hilsen den 15 årlige pige.

Svar:

Hej 15 årige pige

Jeg kan godt forstå du føler dig anderledes, hvis dine veninder taler om kærester og kysseri og du så ikke har prøvet det. For så kan du ikke tale med om det, og føler dig udenfor og anderledes. Men det er ikke mærkeligt at være 15 år og aldrig have kysset nogen eller haft en kæreste. Der er mange der først får kærester meget senere. Nogle venter til de er parate og har lyst til at få en kæreste. Det kan være meget forskelligt fra person til person, hvornår man har lyst til det.  Hvis du ikke er særlig interesseret i drenge lige nu, så er der ingen grund til at presse dig selv til at få en kæreste, for at føle dig som de andre. Hop ud i det med drenge, når du føler du har lyst til det.

Du skriver du ser yngre ud end du er -  Hvor hurtigt eller langsomt man udvikler sig, er meget forskelligt og det ene er ikke bedre end det andet. Du er 15 år, så din krop er stadig ved at udvikle sig og vokse, så der kan ske meget de næste år fremover. Både med drenge og med din krop.

Mange hilsener

Henrik

Henriks billede
Henrik fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål