Afviser mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en dreng på 16 med en fantastisk kæreste. Det er sådan at vi for nylig er begyndt at røre lidt ved hinanden imens vi ligger og kysser, altså jeg giver hende finger. Og så er det så her mit spørgsmål kommer, og det lyder således: Nogle gange når jeg giver hende finger, og hun tilsyneladende godt kan lide det, da hun gerne vil have at min hånd er nede i bukserne på hende, og tager den derned, men så efter ca. 10 minutter så vil hun ikke mere, altå hun vil stadigvæk gerne kysse og sådan. Men er der nogen grund til at hun ikke vil have jeg røre dernede mere end 15 min? Det skal siges at jeg mange gange har sagt hun skal sige til hvis det nogensinde bliver for meget. Tak på forhånd.
Vh en forvirret teenager

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit brev. Hvor er det skønt, at du har en dejlig kæreste, og at I er begyndt at udforske hinanden.
Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt forvirret over din kærestes reaktion. Jeg kan desværre ikke give dig et konkret svar på, hvorfor hun gerne vil have, at du stopper igen, selvom hun tager initiativ og virker til at nyde det. Jeg tænker, at der kan være mange grunde til det, og at det ikke nødvendigvis er en afvisning af dig, selvom det godt kan føles sådan.
Derfor er mit råd, at du spørger hende, og at I taler sammen om det. Det lyder rigtig godt, at du har sagt til hende, at hun skal sige til, hvis noget er for meget. Det er rigtig vigtigt, at man er opmærksom på sine egne og den andens grænser, og at man respekterer dem. Det kan måske være svært for hende at sige til dig, hvad det er, når I er i situationen, så du kan prøve at tale med hende om det enten før eller efter I har hygget. Jeg håber, at du kan bruge mit svar, så det er noget I begge er trygge ved og kan nyde uden at du bliver forvirret.
De bedste hilsner
Jeanette