Affedningsdiæt/anoreksi

brevkassespørgsmål

Affedningsdiæt/anoreksi

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej brevkasse. Jeg har et lille problem. Jeg vejer en smule for meget, og jeg har nu besluttet mig for at ignorere "det er bare hvalpefedt" -kommentarerne. Jeg VIL tabe mig. Men mit problem er, at min kusine, jeg har været okay tæt med, havde anoreksi, og det startede på samme måde som det jeg er igang med. Jeg så hvordan det ødelagde den smilende, glade pige totalt, så nu er jeg bange for at jeg ender der, hvis jeg bliver ved. Men på samme tid hader jeg min krop så meget - selv i forhold til det buttede, er mine former meget udviklede. Jeg tænkte, om der findes noget her hjælper, men uden at det udvikler sig til spiseforstyrrelse? Kh. Pigen der gerne vil tabe sig.

Svar:

Hej med dig..

Det er super flot at du skriver herind, når du kan mærke at det her med vægten fylder rigtig meget for dig.

Jeg har valgt at sende dit spørgsmål over til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde", og det har jeg gjort fordi du skriver du hader din krop. Selvom du taber dig, så betyder det ikke at du nødvendigvis får en spiseforstyrrelse. Faktisk kan man godt have en spiseforstyrrelse og så veje helt normalt eller lidt for meget, fordi en spiseforstyrrelse handler mere om de tanker man har omkring sin krop og mad.

Du skriver du er 12 år og at du hader din krop og at du vil tabe dig. I brevkassen "Når det gør ondt inderst inde" ved de rigtig meget om det her med følelser, vægt og mad, og jeg tror du vil få mere glæde af et svar fra de voksne derovre. Den her brevkasse handler mere om hvad sund mad er og hvad usund mad er.

Du kan finde deres svar inden for den næste uge..

Du er også meget velkommen til at logge på chatten her i Cyberhus.. Her sidder der voksne som også rigtig gerne vil lytte og prøve at hjælpe dig

De bedste hilsner

Anne Marie