75%-2 del
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har læst om det på en hjemmeside hvor der var en artikel om anoreksi, der stod at man kaldte det anoreksi når man vejede 75% af sin vejen vægt? og det var vidste der det blev farligt.. og kunne derfor godt tænkte mig at vide hvordan man fandt ud af det ' da jeg er en del undervægtig har jeg fået afvide.. - hvilke jeg syns er noget pjat.. 164 & 46 kg. men ja ja.. håber det var uddybing nok? - Anja

Svar:
Kære Anja
Jeg må blive dig svar skyldig - kan ikke svare direkte på hvordan deres udregning er eller hvordan den bestemmer hvad der er anoreksi. Jeg kender ikke siden.
M.h.t til din højde og drøjde vil jeg sige, at du skal være opmærksom på at du får næringsstoffer nok i dine daglige måltider, da du klart ligger i den lave ende.
Siden du har fået at vide at du er undervægtig, er der måske nogle af dine nærmeste der er bekymret for dig - f.eks. dine forældre. Da jeg ikke kan se dig og da vi mennesker er forskelligt bygget, vil jeg anbefale dig at du kontakter din læge. Han eller hun kan fortælle dig om du er undervægtig.
Her vil jeg hellere tage udgangspunkt i noget konkret og om hvordan du har det inden i og hvordan du trives i dit liv.
Jeg vil opfordre dig til at vende din opmærksomhed ind ad i stedet og mærke om du er glad og tilfreds med dig selv og dit liv, eller det modsatte.
Dbh Else Marie