3 testikler?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg var i bad, så føltes det som om jeg havde 3 testikler.
Den tredje testikel kommer i forlængelse med min venstre testikel, så de hænger sammen.
Den tredje testikel føles som en normal testikel.

Svar:
Hej med dig.
Drenge og mænd har 2 testikler, en i hver side. Bag til på testiklerne sidder bi-testiklerne. Bitestiklerne er noget mindre end testiklerne, og sidder helt op ad testisklerne som en slags vedhæng.
Det lyder som om, at det du mærker er andersledes end det plejer at være, og kun er i den ene side. Jeg synes helt klart at du skal undersøges af din læge. Måske er det en af dine bitestikler som er hævet, eller også er det måske selve din testikel der er hævet. Hævelse kan komme af mange forskellige årsager som i de fleste tilfælde er ufarlige, men i nogle tilfælde kan hævelsen skyldes kræft, og det er derfor jeg vil anbefale dig at bestille en tid hos din læge med det samme, og bede om at få en hurtig tid, så du kan få set på det hurtigst muligt. Mange drenge i din alder synes det er lidt flovt og træls, at gå til lægen og få undersøgt deres penis/pung, men læger ser en masse forskellige ting, og synes ikke det er hverken flovt eller mærkeligt, at komme til lægen og få undersøgt den slags, tværtimod.
Det er også en god idé at tale med en voksen om det, og også at tage en voksen med til lægen.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen fra Lea