12 år
brevkassespørgsmål af
carl
12 år
jeg er en 12 åring dreng jeg har en kærste på 15 år vi boller i nogle gange ved ikke om man må håber jeg kan få hjælp

Svar:
Hej Carl,
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at du kan blive i tvivl om, om I må have sex. Loven om seksuel lavalder i Danmark er lavet for at beskytte børn og unge mod at blive udnyttet seksuelt af voksne. Loven siger ikke noget om, at det er ulovligt at have sex, når man er under 15 år. Hvis dig og din kæreste begge to har lyst til sex, er der ikke nogle af jer, som vil blive straffet for det. Det vigtigste er, at du mærker efter og ikke overskrider dine egne grænser og kun har sex, når du har lyst og føler dig tryg ved det. Derudover er det også vigtigt at beskytte jer mod kønssygdomme og uønsket graviditet f.eks. med kondom, p-piller eller lignende. Jeg håber, at min svar kan hjælpe dig, så du kan være helt ok med at have sex.
De bedste hilsner
Jeanette