Ørering - Mystisk ting bag mit hul i øret
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej,
jeg fik for lidt over en måned siden lavet mit nummer to på venstre øreflip, og har renset det, når det skulles.
Jeg lagde i sidste uge mærke til, at det begynder at bløde ud ad hullet når jeg renser det, og har også bemærket noget slimet, og slimet har på en måde opsamlet blod i sig, og er lige ved siden af hullet bag mit øre og har en rund form. Når jeg prøver at fjerne dette “slim” vil det ikke fjernes. Jeg kan tage ”fat i det” med en vatpind, men ligeså snart jeg prøver at fjerne det, glider det af.
Jeg begynder at blive bange, for mine øre er ret skrøbelige når det kommer til huller, og har derfor ikke turde at få lavet flere huller, indtil her for over en måned siden.
Håber I kan hjælpe mig og, at jeg kan få svar på mig spørgsmål :)

Svar:
Kære 17 årlige pige.
Tak for dit spørgsmål, der er helt sikkert mange piger (og drenge) der har siddet med samme problem.
Det lyder umiddelbart ret fredeligt det du fortæller, men jeg kan jo have misforstået din beskrivelse. Umiddelbart lyder det som om at der kommer en smule væske, blod og evt betændelse fra dit nye hul i øret. Jeg ville lige lade en af dine forældre kigge på det, da de jo har bedre mulighed for at se bag på dit øre. Evt skal du jo lige gå ned til din læge og få set på det.
Hvis det bare er lidt slim fx en lille smule betændelse vil jeg forsøge i en uges tid at få vasket og renset det godt med varmt vand og sæbe. Virker dette ikke og bliver øret irriteret kan du blive nødt til at tage ringen ud igen i en længere periode med den konsekvens at hullet mulihvis vokser sammen igen.
Jeg håber det hjalp dig lidt, god bedring!
Mvh læge Julie B