Øhm sex?
brevkassespørgsmål af
Nathalie
16 år
Hej jeg er en pige på 16 år.
Jeg er ikke jomfru, men har en tidligere ex der er. Han er 15 år. Vi er begyndt at have noget igen. Jeg er i tvivl om jeg burde have sex med ham, eller om det er forkert.  Vi slog op fordi, jeg følte han udnyttede mig, og han ikke havde de samme følelser, som jeg havde.
Vi kommer ikke sammen igen, og der er heller ikke nogen følelser involveret i vores "venskab". I guess det er et venskab med fordele.
Jeg er bange for hvad der ville ske, hvis vi har sex, eller han kigger på min krop, og synes jeg er mega klam forneden. Jeg er stadig ikke helt sikker på hvordan det skal se ud, men har været lægen, og de siger der ikke er noget galt. Det er nok bare mig dig er usikker.
Pls, jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre...

Svar:
Kære Nathalie,
Jeg tror, dit dilemma her, er noget rigtig mange, både drenge og piger kan relatere til - nemlig det her med at være bange for, at ens krop er forkert, og hvad det modsatte køn, vil synes om ens krop. Det kan være enormt sårbart, fordi man netop blotter sig og gør sig meget sårbar, når man går i seng sammen, og jeg synes derfor det er et rigtig fint spørgsmål du stiller.
Du skriver, at du har en ekskæreste, som du er begyndt, at have lidt kørende med igen. Du ønsker ikke, at være kærester med ham, men måske have ham som en "ven med fordele", men du er i tvivl om det er forkert. Først og fremmest så vil jeg sige, at det ikke er forkert, men at du skal gøre, hvad du har lyst til, og det som du har det bedst med. Det skal selvfølgelig ikke være for hans skyld, fordi han gerne vil, eller fordi han vil have taget sin mødom - men fordi du synes det kunne være rart, og føler dig tryg ved din relation til din ekskæreste.
Du skriver også, at du er bange for, at han vil synes du er "klam" forneden. Og det vil jeg næsten love dig, at han ikke vil synes :-). Hvis han synes du var utiltrækkende, ville han med stor sandsynlighed ikke have været kærester med dig, eller have en flirt med dig nu. Han vil derimod nok nærmere være meget spændt, glad og nervøs for at skulle have sex med dig.
Mange hilsner
Christina.