Årebrok

brevkassespørgsmål

Årebrok

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej

Jeg er en dreng på 13 år og jeg har en årebrok i min venstre testikel og jeg ville egentlig bare vide om det forsvinder af sig selv eller om det skal behandles.

Svar:

Hej med dig

Det er godt, du skriver!

Årebrok er meget almindeligt og skyldes formentligt at klapperne i årerne ikke formår at holde blodet tilbage, så blodet pooles og udvider årerne, så de fremstår mere tydelige. Det er ganske ufarligt, og rigtig mange har også årebrok på benene.

Det er yderst sjældent, man gør noget ved det, og det er måske heller ikke noget, der vil forsvinde.

Hvis det generer dig, synes jeg du skal tage kontakt til din egen læge, så han/hun kan se nærmere på det.

Venlig hilsen

Louise

LouiseUs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål