Sove hos kæresten
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej!
jeg er en pige på 14 år, som er ret så forvirret. Mine forældre er skilt og har delte meninger om, at sove med kæresten. Jeg bor i Midtjylland og han på Nordsjælland. Vi har været sammen i snart 7 måneder, og er ved at være godt trætte af, at vi aldrig kan ses. Jeg er den som ikke må. Jeg har snakket en del med min mor om det, og hun siger, at jeg gerne må få hende, men at jeg ikke må for min far. Min far har altid været en overbeskyttende type, både over for mig og mine yngre søskende. Som fx. har jeg en veninde, som bor i Esbjerg. Hende må jeg ikke tage toget ned til, da han mener at der kan ske det ene og det andet. Min bonus far er flad af grin, hver gang han hører, at jeg ikke må. Han har nemlig selv taget toget en del som barn. Og dengang havde man jo ingen telefoner. Sagen er den, at min mor ikke vil diskutere med min far, og det er heller ikke noget jeg er interreseret i. Jeg har altid haft svært ved, at snakke med min far om ting. Det kan være fra pige problemer, til at spørge om jeg måtte tage noget at drikke. Jeg tror det kan have noget at gøre med, at jeg ikke snakker/er sammen med ham så tit.
Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig.
Det lyder da frustrerende at dig og din kæreste ikke umiddelbart kan sove sammen, jeg kan godt forstå at når man har været kærester i 7 måneder vil man gerne sove sammen. Der er flere "lag" i dit spørgsmål, så jeg vil prøve at tage dem enkeltvis.
Først og fremmest skriver du at dine forældre er skilt, og at du ikke ser din far så tit, jeg forestiller mig derfor at du har fast bopæl ved din mor, rent teknisk behøver dine forældre ikke være enige mht. om du må sove ved din kæreste. Hvis din mor, og kærestens forældre er enige om det burde det være ok. Men jeg kan godt forstå at man som forældre gerne vil være enige om hvad ens barn må få lov til, De tænker måske over mange ting.. hvem er han? hvor gammel er han? er der kontakt med hans forældre? Har du set ham irl før? Sulle han besøge dig? osv. Så dine forældre, eller især din far har måske brug for mere viden om din kæreste.
Du skriver hvad du skal gøre, det er et svært spørgsmål, en ting du kan gøre er at gå i dialog med dine forældre, fortælle dem at det er vigtigt for dig, og find evt. et kompromis måske I ikke kan få lov at sove sammen, men så noget andet? så det kan komme stille og roligt.
Jeg håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med det hele..  du er altid velkommen til at henvende dig på chatten hvis du skulle få brug for det.