Skal jeg finde nye venner?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg har en flok venner som bliver ved at drille mig både når vi spiller computer sammen men også når vi mødes i virkeligheden og jeg er begyndt at blive meget trist fordi jeg føler at de ikke ville have mig med i gruppen. Skal jeg snakke med nogle eller finde nye venner

Svar:
Det lyder som en rigtig svær situation, og det er helt forståeligt, at du bliver ked af det, når du føler dig udenfor. Det er vigtigt at tage dine følelser alvorligt. Det kan være både godt og vigtigt at få talt med nogen om det enten en god ven, familie eller en lærer.
det er vigtigt at huske på at nogen gange driller man uden at tænke på at det kan såre eller at man kan blive ked af det. Det er derfor godt at sige fra og sige at du ikke bryder dig om måden de taler til eller om dig. Og måske skal du overveje om det er de venner du vil bruge mest tid sammen med. Der kan være mange andre at være sammen med og om mange andre ting end i dag.
Jeg ønsker dig alt det bedste
Løkke