Vil gerne væk hjemmefra
brevkassespørgsmål af
Clara
15 år
Hej
Det er fordi jeg har det ret stramt hjemme og jeg vil virkelig gerne væk hjemmefra. Det er ikke fordi der er noget bestemt i vejen med mine forældre, men vi kan bare overhovedet ikke bo sammen. Jeg vil rigtig gerne på efterskole næste år men det er der ikke penge til. Kan man ikke få hjælp til det hvis man ikke har penge selv. Eller også noget andet har bare virkelig brug for at der skal ske noget for jeg tror det ender galt hvis jeg bliver hjemme. Det kan jeg bare ikke. Vi skændes konstant og jeg kan ikke holde det ud. Hjælp please

Svar:
Hej Clara
Tak fordi du skriver til vores nye chat, det er vi glade for.
Øv hvor en træls situation du er havnet i.
Men der er hjælp at få, både til at snakke om "hvad kan du gøre her og nu, og måske også hjælp til en snak med dine forældre" , er det dem begge du skændes med?
Efterskole lyder som en rigtig go ide', har du valgt en bestemt skole?
Der er muligheder for økonomisk støtte til et efterskoleophold, så det håber jeg bestemt kan lykkes for dig og din fam.
Håber du vil chatte retur så vi sammen kan få snakket mere om hvordan vi kan hjælpe, der er flere forskellige muligheder. Du kan også ringe til os, hvis du synes det er nemmere og når vi har snakket sammen igen kan vi måske invitere dine forældre til en snak, his du synes det kunne hjælpe.
Glæder mig til at høre fra dig og gi dig gode råd til at komme godt videre.
mvh
C